Nyílt levél
2007.10.09. 10:08
A hazudozás politikailag korrekt (Fico, Slota, Mečiar),
az igazság szélsőséges (DFÖT)!
Mélyen tisztelt Ivan Gaąparovič,
Köztársasági Elnök Úr,
Ön szerint Szlovákia jogállam?
A hazudozás politikailag korrekt (Fico, Slota, Mečiar), az igazság szélsőséges (DFÖT)!
*************
Nem azért forog népünk veszélyben, mert egyedül van a Kárpát-medencében a szláv és román tengerben, mert idegen a latin és a germán világnak – ezek nem kellene hogy veszélyeztessenek bennünket. Nem a nemzeti nagy remények, a hatalom a fő erő, hanem a lelki légkör. Ez az a nagy dolog, ami hiányzik ma az életünkből és ez veszélyeztet bennünket, nem az, hogy idegen népek vesznek körül. Magyar prófétai sors Erdélyben Gergely István „Tiszti” csíksomlyói plébános, a Gyergyószentmiklós melletti III. EMI-táborban tartott előadást.2007.8.22 Az egész írás
Mélyen tisztelt Ivan Gaąparovič, Köztársasági Elnök Úr, Ön szerint Szlovákia jogállam?
Jog és állam együtt nem biztos hogy jogállam. A jogállam olyan állam, ahol a közhatalmat a nyilvános és írott jogszabályok tartalmának, és a jogszabályokban meghatározott eljárások keretében, arra feljogosított szervezetek és személyek gyakorolják (megj. CA: a DFÖT törvényes beadványát alkotmánysértőnek nyilvánította a BM, - erre nem volt joga - alkotmányossági kérdésekben állást foglalni csak az Alkotmánybíróság kompetens). A jogállam kifejezést (németül) először Robert von Mohl jogászprofesszor, az 1848-as német nemzetgyűlés tagja használta az állami szervek, elsősorban a rendőrség (megj. CA: a DFÖT törvényes beadványát a rendőrség hazugságokra hivatkozva elutasította) önkényének ellenálló jogrendre. Mohl az amerikai alkotmányosság vívmányait kívánta a német államjogba átültetni. A jogállamiság fogalma a II. világháborút követően kapott különös hangsúlyt, a weimari demokrácia csődjével kapcsolatban. Adolf Hitler választásokon elnyert hatalma ugyanis bebizonyította, hogy a demokrácia önmagában nem jelent garanciát a jog érvényesülésére, mert elképzelhető, hogy a mindenkori többség korlátozza a kisebbségek jogait (megj. CA: a magyar nemzeti kisebbségnek - Felvidéki Magyar Népnek - nincsen joga az önrendelkezésre, ez a szöveg áll a DFÖT elutasító levélben) , vagy olyan embereket (megj. CA: Slota, Čaplovič) emel hatalomba, akik a jog fölé lépnek. wikipédia
A nemzetközi dokumentumokban használatos, és amely az egész nép önrendelkezésére vonatkozik és nem egy etnikai csoport belsô önrendelkezésére, amelyet ezek a dokumentumok nem kodifikálnak. E megfogalmazás nem egyszerû interpretációs kísérlet, amelynek kimenetele alapján választhatunk az önrendelkezés fogalmának Eide vagy Kloss által javasolt változatai között. Az Eide-értelmezést azok a nemzetközi jogi eszközök támasztják alá, amelyeket az ENSZ égisze alatt dolgoztak ki, s amelyek az emberi jogok tiszteletben tartásának egyetemességét biztosítják, miközben a Kloss-féle felosztás nem több egy érdekes tudományos javaslatnál, amelynek azonban semmilyen kodifikált jogi háttere nincs. Így fogalmaz két ENSZ-egyezmény (a Gazdasági, Szociális és Kulturális Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya, valamint a Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya) 1. cikkelye: "Minden népnek joga van az önrendelkezéshez." jakabffy.ro Az önrendelkezés tehát a népek joga. Tehát, ha egy nép saját országát kettészelik (trianoni döntés), a kisebbségi területre szorult nép azonos jogokkal tehát az önrendelkezés jogával is élhet.
| |
Megalakult a Dél-Fölvidéki Önrendelkezésért Tanács. Kezdeményző Tanácsa július 14-én, sikeresen befejezte munkáját.
A pozsonyi belügyminisztérium a Dél-Fölvidéki Önrendelkezésért Tanács bejegyzési kérelmét augusztus 7-én elutasította, hazugságokra hivatkozva. Szerintünk alkotmányellenes döntés született, ezért bizonyosak vagyunk benne, hogy ha máshol nem, Brüsszelben kiharcolhatjuk a jogainkat. Nem adjuk fel sohasem!!!
A kérvényünket megint elutasították - Zase zamietnuté(2007.8.24, 9:00)
Egynéhány ok - niekoµko dôvodov: ...smeruje k etnickému napätiu v demokratickej a suverénnej SK ... národ slovenský ako jediný národ na území SK ... ľe cieµom DFÖT zmena hraníc ... právo na sebaurčenie patrí len národom a nie národnostiam ... vraj chceme diskriminova» ostatné obyvateµstvo na SK ... dosiahnutie práva národov na sebaurčenie na juhu Slovenska vypovedá o snahe zdruľenia presadzova» rieąenie problematiky iného národa na území Slovenska, čo je z hµadiska medzinárodného práva nepripustné ... stb
A politikai célok átvállalása már nem ok, a politizálás sem. Az elutasítást olyasvalamivel indokolták, ami nem is szerepel a beadványunkban. Politické cieµe a ątátna poltika uľ nefiguruje medzi dôvodmi. Naąe stanovy neobsahujú dôvody, ktoré MV v odm.stan. uvádzal
| |
|